duminică, septembrie 27, 2009

Oradea


Ati fost vreodata in Oradea? Imprejurimi? Felix?
Deci locul ala e perfect...il ador.
N-o sa va dau o lectie de geografie, ci doar o sa va invit intr-un loc cam la 600 de km fata de Ploiesti.
Ghiciti cine zambea de tampita la toti oamenii din supermarket? :D sau la totii oamenii de pe bulevard..? Cine repeta din 5 in 5 minute "totul ii dieosebit" ? :))
Pentru mine Oradea e o alta tara. E civilizatie.
Ce gunoaie pe jos, ce aglomeratie, ce imbulzeala, ce injuraturi ziua in amiaza mare....Nu..nu am dat de asa ceva ori de cate ori am fost acolo. Si ma tot duc de cativa ani buni.
Mie personal totul imi pare asa de diferit acolo.....hm..cred ca am mai spus ca mi-e sila de oameni..in general. Cei de acolo insa.....ii iubesc. Sunt atat de calzi, calmi, domoli, zambitori...
 Centrul orasului ascunde o arhitectura veche imbinata cu modern...mareata, impunatoare...
nu prea le am eu CU CUvintele astea....nu prea stiu sa zic cuvinte frumoase asa incat sa pot exprima ceea ce simt ori de cate ori ma duc acolo....trebuie sa vedeti ca sa va dati seama....
Ah, si accentul lor..! as fi vrut sa traiesc si eu intr-o zona in care se vorbeste asa :)) oricum m-am molipsit destul de repede doar ca paream mult superficiala cand vorbeam si eu la fel ca ei.
Pe multi i-am auzit plangandu-se de drumul lung....eh, se merita! Cu avionul din Baneasa faci cam o ora, cu trenul din Ploiesti- 10 ore, cu masina la fel cam 10-11 ore...dar trece repede..prea repede pentru cei ca mine  carora le place sa calatoreasca.
Altii se plang de faptul ca sunt multi unguri acolo...prea multi....eh..lasa ca sunt si alte orase, Miercurea-Ciuc de ex unde ponderea este de 80%.....de ce ungurii trebuie sa fie un impediment in a ne vizita propria tara? ce sa zic, te irita limba lor.....dar tiganeasca suna mai bine la ureche nu?
Soselele.....say what?! nu, stai linistit ca n-o sa dai in gropi nici daca vrei, caci nu sunt.
Baile Felix.....hai sariti in sus..."statiune de mosi"....asta zic cei care nu au calcat vreodata pe acolo.
Da, intr-adevar, in general in statiuni merg oameni in varsta pentru a-si trata diferite afectiuni. In Felix sunt izvoare cu bai termale, insa mai ales in sezon, in mod sigur n-o sa vezi numai batranei si domnite, ba chiar si foarte multi tineri casatoriti veniti in luna de miere, sau familii intregi, oameni de toate varstele si din toate colturile tarii. Iara n-am ce zice, n-ai cluburi in Felix, nu poti sa traiesti cateva zile fara? te arde plamanul?Din Felix pana in Oradea sunt doar cativa kilometrii , si daca tot nu-ti convine, zboara in Ibitza.
Stranduri sunt destule, ai de unde alege, si la pret dar si la calitate.  Strandul "Mare", renovat anul trecut,  e chiar...mare! are mai multe bazine, printre care unul de copii, unul cu apa potrivit de calda, altul cu apa mai fierbinte, si unul cu valuri artificiale, care te fac sa te simti exact ca la mare. E superb. Exista si stranduri acoperite, deci te poti duce in orice perioada a anului.
Parcul cu nuferi reprezinta atractia cea mai mare pentru turisti, mai ales ca si el a fost renovat de curand.
Cateva poze de acolo, din 2007, am mai postat si Aici.
Ca o alternativa de cazare, va recomand cu mare mare caldura CasaCamelia.
Toate detaliile necesare le aflati de pe site, eu va pot spune doar ca vila este la fel de frumoasa, si poate chiar mai mult decat se arata in poze, zona este extrem de linistita, la o distanta de aprox 5 minute de mers cu masina fata de Baile Felix si 10 min fata de Oradea, iar Emil si Camelia, proprietarii,  sunt niste oameni absolut deosebiti, care vor face tot posibilul sa aveti un sejur cat mai placut.
Sa va mai zic ca fiind vestul tarii, apusul se vede superb? sa va mai zic ca este unul din cele mai calduroase orase, ca iernile sunt blanzi, si verile nu foarte toride? Sa va mai ademenesc cu cateva poze?









Niciun comentariu: