joi, februarie 25, 2021

Hygge

 


Ce e pentru tine hygge?

Ce iti aduce o stare de liniste si bunastare?

Nu obisnuiesc sa functionez dupa un model anume, nici dupa reguli si proceduri, nici macar dupa invataturile altora, dar asta e prima mea carte de oameni mari cu poze pe care am primit-o :)) si vorbeste si despre o stare de bine. Nu am citit-o inca, dar o savurez. ma uit la poze, fac notite si o rasfoiesc aproape zilnic.

Si am aflat de zece cuvinte si sintagme unice din intreaga lume, si ma gandeam ce cuvinte unice am avea noi si care sa nu aiba corespondent intr-o alta limba straina.....

  • IKTSUARPOK [Inuita] = sentimentul de anticipare, ca atunci cand te uiti afara, pe geam, sa vezi daca vine cineva.
  • FRIOLERO [Spaniola] = o persoana foarte sensibila la vremea rece
  • CAFUNE [Portugheza braziliana] = trecerea delicata a degetelor prin parul persoanei iubite
  • HANYAUKU [ Rukwangali, Namibia] = sa mergi pe varfuri pe nisipul cald
  • BUSAT [nordul Scandinaviei] = un ren mascul cu un singur testicul foarte mare
  • UTEPILS [Norvegiana] = sa stai afara intr-o zi insorita si sa savurezi o bere
  • TSUNDOKO [Japoneza] = achizitionarea constanta de carti pe care nu le citesti niciodata
  • GATTARA [Italiana] = o batrana care-si dedica viata pisicilor maidaneze
  • SCHILDERWALD [Germana] = o strada cu atat de multe semne de circulatie, incat te ratacesti
  • RIRE DANS SA BARBE [ Franceza] = sa "razi in barba" retinut, in timp ce te gandesti la ceva din trecut.
^_^


*pic from here

*notes from the book

Un comentariu:

Gabriela spunea...

Foarte interesant, multumesc pentru recomandari :D