miercuri, octombrie 10, 2012

Ceva urat

..sau inca o poveste a invatamantului romanesc!
E vorba despre facultatea pe care am terminat-o, caruia nu o sa-i spun numele (deocamdata) din varii motive. nicio facultate nu e perfecta. Peste tot se copiaza, peste tot gasesti cate un prof mai ciudat, peste tot te lovesti de birocratie, peste tot se vand locuri de camin.....nu o sa ma plang de aspecte minore, cum ar fi faptul ca fiind o facultate de stat, deci cu putini bani, multe din salile de curs sunt infecte; sau de faptul ca in unele sali in care incap maxim 10 studenti, sunt programati 30+profesorul; sau de faptul ca nu de putine ori profesorii ne-au pus pe drumuri, fara sa aiba amabilitatea de a ne anunta ca la ora stabilita pentru curs/seminar ei aveau treaba in alta parte; sau de faptul ca pentru a-ti alege tema de licenta trebuie sa te lupti pe un caiet cu 6 pagini....cu inca 150 de persoane.....daca s-au ocupat locurile la tema pe care ai fi vrut-o, sau la profesorul pe care l-ai fi vrut...ghinion! inseamna ca ai fost slab si nu te-ai calcat-in-picioare-paruit-zbatut-pentru-viata-ta ca sa pui mana pe acel caiet magic, si sa te treci in el. Dar sa lasam la o parte discutiile efemere, pentru ca nu de ele ma plang, ba chiar ma linisteste gandul ca macar nu am dat un leu pentru toate acestea, ba mai mult, le-am luat cati bani am putut ca si student, fiind la un loc bugetat, decontandu-mi-se abonamentul si luand bursa! ha-ha.
Asa, acum sa revenim la povestea noastra. Eu am stat din anul I la camin, fiind o provinciala veritabila, asa cum spuneam intr-un articol anterior. nu, n-ati ghicit, nu o sa ma plang nici de conditiile de acolo. ci doar de niste nedreptati care mi s-au intamplat. si se zice asa, ca era odata o tanti care se ocupa cu locurile de la camin...cu cereri, cu dosare sociale, cu situatia platilor lunare, etc. Care tanti a fost data afara din pricina ca, zice'se, calculele ei nu erau tocmai corecte. v-ati prins voi...
asa. eu de la camin doresc sa ma decazez pe 2 luni (in sesiuni am preferat intotdeauna sa invat acasa si sa merg doar la examene).....stau 2 luni la camin, apoi hotarasc sa ma decazez pe inca 2 luni, din varii motive ce nu au relevanta aici. cum sa procedez? in regulament nu se specifica exact despre astfel de situatii, deci vorbesc cu tanti cu pricina. fac ce imi zice. adica cerere de decazare. toate bune si frumoase. se apropie licenta. trebuie sa imi fie semnata fisa de lichidare ca sa intru in examen. intre timp tanti e data afara. in locul ei gasesc pe un domn artagos care priveste de sus pe oricine. imi spune ca nu imi poate semna pentru ca sunt restanta 4 luni. sunt socata. ii explic ca nu am stat in camin in acele luni si ca am cereri de decazare. imi zambeste prostesc. ma pune sa iau loc, semn ca procedura va dura mai mult decat e cazul. imi explica faptul ca tanti cu pricina a fost data afara pentru ca facea intelegeri cu studentii, drept urmare nu poate sa imi accepte cererile pentru ca mai mult ca sigur nu sunt reale. il pun sa le caute ca sa se convinga ca ele exista. le gaseste. se uita cu ochi chiorasi. una pentru ianuarie-februarie, alta pentru mai-iunie. imi zice ca se vede clar ca sunt scrise cu acelasi pix si deci sigur sunt facute amandoua in acelasi timp, adica lla mult timp dupa ce eu de fapt am stat acolo. poftim? m-am mirat ca nu a zis ca sunt scrise de aceeasi persoana, in speta, de mine, cea care trebuia sa le scriu. il suna pe administrator si incepe sa negocieze cu el, pentru mine. de fapt impotriva mea. imi spune sa nu plang ca nu-l impresionez. ma soca jegul pe care il aveam in fata ochilor si de a carui semnatura depindea, atunci, intr-o oarecare masura, viitorul meu.  il intreb de ce trebuie sa platesc eu pentru ce a facut tanti aia. imi raspunde evaziv, dandu-mi tot felul de motive pentru care eu trebuie sa platesc niste luni in care eu nu am stat acolo. povestea se lungeste aiurea. negociaza sa platesc doar 2 din cele 4 luni. mai mult nu are cum sa ma "ajute", imi spune. ajung la profesori, la secretare, la decana. in zadar. toti ma vedeau cu lacrimi in ochi si imi dadeau dreptate. cu toate acestea, nimeni nu avea ce sa-mi faca!!! trebuia sa platesc niste bani degeaba. Am cedat bineinteles dupa ce am epuizat si pragul "decana", satula de mizeria peste care dadeam. cum sa imi dea toata lumea dreptate si totusi sa mi se spuna ca nu au cu ce sa ma ajute?! cred ca domnul respectiv era judecatorul suprem, iar cuvantul lui era lege. a fost lege intr-un final, pentru ca naiva din fire m-am conformat si nu am intreprins alte formalitati ca sa imi caut dreptatea. din simplul fapt ca eram mult prea stresata cu licenta si mult prea scarbita de astfel de oameni. si mai mult ca sigur nu as fi primit niciun raspuns pozitiv, ba mai mult, mi-as fi taiat si sansa de a primi un loc in camin anul acesta. Care din nou a venit cu o surpriza. Sunt 2 camine. intr-unul din ele au prioritate studentii "mari"(doctoranzi, masteranzi, descrescator anii III, II, I). Bineinteles ca fiind studente la master, eu si colegele mele nu am primit loc in  acel camin. am intrebat de ce. ni s-a zis pentru ca studentii de la doctorat si masterat au prioritate. bun, noi suntem la masterat. ce nu e clar?! aaa...pai am dat locurile celor de anul 3. bun, tocmai ai zis ca masterul are prioritate, si acum imi zici ca ai dat locul....cui? aaa pai....trebuia sa veniti mai devreme. a, deci nu se ia in calcul prioritatile din regulament, ci se ia in calcul cine vine mai devreme si cine mai tarziu? aaa pai nu....pai masteranzii si doctoranzii au prioritate. turbez. aceeasi placa. acelasi om care incearca sa ne prosteasca statea in fata noastra. am cedat si aici pentru ca n-aveam incotro. se pare ca tanti care facea "misculatii" a fost data afara ca sa fie inlocuita de hiene care vor sa platim pentru locurile care ni se cuvin. si acum e la nivel mare.

2 comentarii:

joe spunea...

Scrie si tu in paragrafe sa citeasca omul mai usor :)

Saddeea spunea...

Stiu :))) m-a luat valu'. Daca nu scriam repede imi pierdeam indignarea :)