sâmbătă, septembrie 26, 2009

Feminin

Intotdeauna am apreciat fetele care au stiut sa fie feminine.
eu am crescut printre baieti...de varsta mea am avut mai mult vecini baieti si veri. cel mai bun prieten l-am considerat pe un baiat si nu pe o fata.
fetele sunt...fraiere...dar asta e un alt subiect.
niciodata nu am putut obtine o parere total obiectiva de la o persoana de sex feminin si nici nu mi-am batut capul cu asta. Gandirea unui barbat se completeaza cu cea a unei femei....
si ce mi-e dor de zilele alea in care puteam vorbi deschis despre cine stie ce defect tipic feminin cu cineva total neutru...
dar ma rog..ideea era ca situatia fiind de asa caz, mereu le-am privit cu o oarecare apreciere pe fetele feminine si nu baietoase. ELE, cele care purtau fustite si rochite (eu aveam numa' o rochie si vreo 2 fuste), si mai ales care purtau tocuri la ele si nu adidasi ca mine (tocuri doar la nunti), cele care aveau unghii (mari sau mici; eu nu aveam deloc), cele care mereu isi asortau o agrafa mica in par (avandu-l lung, il prindeam de cele mai multe ori intr-o coada), cele cu gentuta pe umar (ghiozdan/rucsac rullz), cele cu un scris de mana extrem de frumos si ingrijit (si eu scriam frumos, da numa cand aveam chef)..in fine..v-ati facut o idee.
Ceea ce am observat ca m-a avantajat in relatia cu sexul opus a fost faptul ca nu am avut o voce daia pitzigaiata, ca nu m-am oripilat cand cineva din 'grupul vesel' si-a bagat p**a in ea de treaba, ca am fost in stare sa vorbesc obiectiv despre 'neamul' meu femeiesc si nu m-am ferit sa il jignesc doar pentru ca faceam si eu parte din el, ca am stiut sa ascult inainte sa ma fac ascultata si poate am avut si asa mereu o portita deschisa catre ceea ce ii sensibiliza mai mult pe EI.
~

Toate la timpul lor insa.....
de cativa ani situatia s-a schimbat poate putin cam mult si nu pentru ca am dorit-o foarte tare ci pur si simplu a fost de asa natura (ah ce iubesc replicile astea 2 :)) )
~
Am gasit un articol care mi-a placut mult, numit "Vreau sa raman femeie". ador franchetea si concizia stilului, si sunt de acord cam cu 89% din el :))
```

"Vreau sa mi se deschida usa cand am nevoie sa ies din taxi sau sa intru intr-o incinta.
Vreau sa mi se tina paltonul cand afara e frig si vreau sa-l trag pe mine. Vreau sa mi se intinda o mana cand cobor din tren. Si sa fiu luata cu masina de acasa cand sunt invitata in oras. Bineinteles, vreau ca un barbat sa faca toate astea. A, si vreau sa mi se acorde dreptul de a plange des, in mod oficial. Asa sunt femeile. 
...
Imi place sa fac o cafea buna dimineata si sa ma muncesc la un mic dejun pentru doua persoane chiar si trei sferturi de ora. Cand il gusta cineva, vreau sa ma laude mult. Si eu sa ma simt ca o gaina care a facut un ou de aur. Si nu doar, cum ar parea, patru oua ochiuri normale.
...
Cand o sa fac copii, nu vreau sa ma intorc la serviciu dupa 2 luni de stat acasa. Ma gandesc ca vreau sa alaptez macar un an intreg. Si sa stau acasa cat se poate de mult. Nu cred ca se darama vreo intreprindere, oricat de importanta as fi eu in ea, cat fac eu mere rase cu biscuiti. Chiar daca decid sa fac asta timp de doi ani intregi. Doar mere rase cu biscuiti.

Nu vreau sa fiu egala lui, nu suntem cantitati care putem fi masurate cu acelasi instrument de masurat. Cred ca barbatii si femeile sunt diferiti si e foarte bine asa.
...
Vreau sa raman asa, femeie, pana in varful unghiilor mele pictate mereu in rosu aprins. Unghii care se prezinta ca o declaratie de feminitate si nu de razboi."

*Articolul intreg



Un comentariu:

mirela spunea...

si io vreau sa mi se deschida usa...sau sa mi se tina paltonul cand e frig sa'l iau p mn..:( dar.ehee,vremuri trecute..deja suntem prea "egale" cu baietii...ma bucur ca mereu reusesti [prin ceea ce scrii] sa descrii si gandurile altor persoane.deja ai 1 fan:)) .