luni, martie 30, 2009

O urma


*Infernul (Dante Alighieri)....cele mai frumoase versuri pe care le-am citit..pana acum..:(



Nu-i chip mai mare-n vremi nenorocite

Decat ~ raspunse-n lacrimi si pali~

Sa-ti amintesti de clipe fericite.

..............................

Iubirea care-n cei alesi tresare..

Il prinse-n mreji cu-a mea faptura, moarta

In chip ce si-azi, cand mi-amintesc, ma doare....

Iubirea care pe iubiti nu-i iarta

De chipu-i drag, pe veci m-a-nlantuit

Incat, cum vezi, nu-i chin sa ne desparta....

Iubirea aceeasi moarte ne-a sortit:

Strafund de iad pe ucigas l-asteapta...

(traducere de Eta Boeriu)


Cînd eşti căzut, durere nu-i mai vie
decît să-ţi aminteşti de fericire..



Iubirea-în inimi tandre jar pogoară,
şi-o luă şi celui drag în stăpînire,
dar cum ne-am fost răpiţi, şi azi mă-înfioară.

Iubirea naşte-în cel iubit iubire:
de chipul lui am fost robită foarte,
şi-acum, la fel, îmi bîntuie-în simţire.

Iubirea ne-a condus spre-aceeaşi moarte:
făptaşul în adînc de iad să piară!

(traducere de George Pruteanu)


..........

Si-n timp ce unul se rostea in cuvinte,

Cel’lalt plangea astfel incat, dovada

Ca-mi franse mila, grai si simtaminte,

Cazui cum numai mortii pot sa cada…………



Niciun comentariu: