joi, februarie 28, 2008

Fragment I

~~PIATRA TEIULUI(legenda), Alecu Russo~~


" Am crezut multă vreme ca multi oameni că drumurile, călătoriile înveselesc. Astăzi cred dimpotrivă că întipăresc în sufletul nostru un fel de simţire de nedesluşită şi atrăgătoare tristeţe. In trăsură, plecat putin pe-un cot, imi place să-mi aţintesc ochii în zări. In mişcarea regulată, toate amintirile îmi vin una cate una. Mă cufund în trecut şi visez la zilele duse. Toate micile întamplări care alcătuiesc viaţa unui om se desfasoară domol. E un farmec viata aceasta de oboseli si de lene, de miscare si de somn(…)in drumul sau omul bland leganat inghite aerul cu placere si-si deschide sufletul impresiilor pe care i le starnesc icoanele ce se perindă; o vedere vesela îl face să rada; o stanca cumpanită deasupra unei prapastii, un brad stravechi pe care braţul vijeliei l-a dezrădăcinat şi care îşi întinde ramurile pe pamant ca un atlet învins, îl umplu de melancolie.(…)
…………………………………………………………………………………………….....................................................




................................................................................................................................................................
Căci adevarat e că Dumnezeu e stapanul cerului şi al pamantului, dar Diavolul se lupta si el pentru stapanirea pamantului cu vrednicie si chiar si domneste el in lume, ş-o poartă cum îi place, iar Dumnezeu e stapan numai cu numele, şi are dreptul sa oranduiasca mersul vremii, primavara, vara si celelalte, in care, de altfel, si Diavolul îşi vara coada destul de des"……………………


Niciun comentariu: